piątek, 22 kwietnia 2016

Propaganda

Dzisiaj na lekcji języka polskiego zabraliśmy się za oglądanie "Listy Schindlera" w reżyserii Stevena Spielberga. Niestety tylko fragment. Muszę przyznać, że film jest dość ciekawy, ale przeszkadzają mi w nim fragmenty antypolskiej propagandy (min. Polacy, którzy krzyczą do Żydów: "Bye, Jews" gdy ci szli do getta), które nie są prawdziwe.
Żydów mi naprawdę jest szkoda. To są prawdziwe ofiary II Wojny światowej, ale przeszkadza mi fakt, że robią z Polaków oprawców takich samych jak Niemcy.
Proszę tylko spojrzeć na tę listę: Link
Dobrze, skończyłem. Pora na pozostałe "jakże cenne" informacje z mego życia.
Wczoraj skończyłem 4. rozdział mojego opowiadania na Wattpadzie i muszę przyznać, że jestem z niego zadowolony. Koleżance z biblioteki się spodobał.
.
Koledzy myśleli, że mnie zagną na historii. Mieliśmy luźną lekcję, bo jesteśmy po egzaminach. Najpierw omówiliśmy je trochę, a potem siedzieliśmy i sobie gadaliśmy, gdy nagle kilku chłopaków podeszło do mapy Europy (nieaktualnej zresztą, ponieważ widnieje na niej państwo "Serbia i Czarnogóra") i zaczęli mnie pytać o stolice takich państw jak: Albania (Tirana), Macedonia (Skopje), czy Turcja (Ankara). Wiedzieli, że to dla mnie zbyt proste, więc jeden z kolegów włączył na telefonie mapę Afryki i zaczął wypytywać. Wiedziałem Botswanę (Gaborone), Rwandę (Kigali), Tunezję (Tunis), ale musiałem zastanawiać się nad Beninem ("to koło Togo, prawda? A przy okazji, stolicą Togo jest Lome"), ale ostatecznie przypomniałem sobie, że to Porto Novo. Gorzej z Lesotho, którego stolica - Maseru wyleciała mi z głowy. Z Azją też było prosto. Oman (Maskat), czy Laos (Wientian) to pestka. Najwięcej śmiechu było przy państewkach Oceanii, o których nie słyszeli. Zapytali mnie o Tuvalu (Vaiaku na atolu Funafuti, ich śmiech był bezcenny), Fidżi (Suwa) i Palau (Ngerulmud). Tylko to nieszczęsne Lesotho im się udało. Nawet nie liczę terytoriów zależnych, o które mnie pytali, bo one się nie liczą. Pani sobie zażartowała, że powinienem mieć szóstkę z geografii.
Gdybym się uczył, to może i bym miał?
.
Na wuefie siedzieliśmy na siłowni i się nudziliśmy.
.
Na fizyce pani opowiadała nam o tym, że będziemy mogli sami prowadzić lekcje, na dowolny temat, ale związany z fizyką (chciałbym poopowiadać o gwiazdach, bo to bardzo ciekawe)
.
Dzisiaj po lekcjach poszedłem z K do chińczyka i kupiłem nam mini karty do gry za 2 złote, a sobie dodatkowo taki czadowy długopis ze wskaźnikiem laserowym, latarką i końcówką, którą można jeździć po smartfonie (za 7 złotych). Potem jeszcze odwiedziliśmy "Sosenkę". Nie lubię takich lumpeksów w podziemiach, bo moim zdaniem są trochę zbyt obskurne.
.
A teraz parę fotek z miasta:






I jeszcze ten długopis (w tle, obraz mojego taty):

.
Dzisiaj urodziny obchodzi Donald Tusk. Oto życzenia, które składają mu internauci:

.

.