czwartek, 14 kwietnia 2016

Powrót

Wróciliśmy. Mogłem zostać zwolniony z lekcji, ale wolę zostać w bibliotece. Brałem udział w Turnieju Wiedzy o Łęcznej. W jury zasiadali między innymi pan Eugeniusz Misiewicz i Paweł Brodzisz. Dwóch panów, co znaczą dla naszego miasta wiele. Jak się strzelało to nie było tak źle. Koleżanki ze szkoły stwierdziły, że konkurs był banalny, ale widać, że był dla nich trudny i po prostu żartują. Odwiedziliśmy gimnazjum nr 2, które jest ślicznym i okazałym budynkiem, ale ma gorsze wyniki nauczania od naszego. Niektóre pytania były naprawdę ciężkie, ale bywały i banalne - między innymi trzeba było napisać imię burmistrza, starosty i przewodniczącego rady miejskiej (z partii: SLD, PO i PSL, czyli innymi słowami - miejska tragedia). Potem połaziliśmy po mieście, poszliśmy do cukierni i pani Z. z biblioteki, która poczęstowała nas babeczkami. Na dworze było strasznie zimno, a wydawało się być ciepło. Teraz dyskutujemy na temat testu. Nie wiedziałem nawet, że istniał zespół "Łęczynki", albo, że w 1939 w domu mojego byłego kolegi mieścił się szpital polowy. Ogółem pytania były na temat najważniejszych osób w naszym mieście. Spotkaliśmy pod szkołą mojego wychowawcę, a ten spytał jak poszło. Powiedzieliśmy, że koleżanka z mojej klasy napisała dobrze (jest kilkukrotną laureatką) i trzymamy za nią kciuki. Wygrać może być ciężko, ponieważ w konkursie brali udział licealiści z Zespołu Szkół Górniczych.
A tutaj link do Towarzystwa Przyjaciół Ziemi Łęczyńskiej.
Pani Z. ma bardzo grubą książkę na temat Łęcznej w Królestwie Polskim.
Po drodze z konkursu do szkoły, postanowiłem z panią, że napiszę groteskową opowieść o moim mieście. Jako iż Łęczna leży nad Wieprzem i Świnką, a w herbie mamy dzika, temat będzie iście "świński".
.
Edit: 14:45
To PO powinno się podać do prokuratury, a nie Małgorzatę Zwiercan. Co z tego, że zagłosowała za Morawieckiego? Nazywać ją zdrajcą Polski? Po tym co ich partia zrobiła wczoraj? Stuknijcie się w swoje zakute łby. Hipokryci.
Więcej szczegółów znajdziecie na moim Twitterze: twitter.com/1DEurovisionGag
.
Edit: 22:00
Zająłem 16. miejsce.
Ale idąc dalej. Na moim Twitterze dzieją się dziwne rzeczy. Totalnie zawalone.

Tak posłowie Nowoczesnej dbają o wolność słowa. Nie dano mi dojść do słowa i od razu zostałem zablokowany.

Na Facebooku pani Zwiercan są zarówno przychylne dla niej komentarze, jak i złośliwe (#OddawajMandat). Ja będę bronił pani Zwiercan, bo to (moim zdaniem) super kobieta, a jeden błąd można wybaczyć. Nie mogę jednak wybaczyć Kukiz'15. Byli w sejmie, a udawali, że ich nie ma, żeby unieważnić głosowanie i wybranie nowego sędziego Trybunału Konstytucyjnego. I które oszustwo jest większe? Kukiz i Petru w jednym? Co jeśli tak się stanie?

Jestem absolutnie zawiedziony. W 2019 nie zagłosuję na Kukiza (o ile dotrwa).

A wczoraj i dzisiaj w polityce mieliśmy istny bałagan. Rezolucja to zwykła zdrada naszego narodu (wszyscy Węgrzy głosowali za Polską, a PO przeciwko, czy to oznacza, że Węgrzy są bardziej Polakami niż Posłowie z Platformy, PSL i SLD?
Właściwie ci posłowie z Kukiz'15 którzy wzięli udział w głosowaniu, mogą zostać wyrzuceni z partii. Tak powiedział Kukiz.

Ja już tego w ogóle nie rozumiem.



Pozostaje tylko KORWiN i Ruch Narodowy.

Marian Kowalski na Twitterze.
PO krzyczy: "przestępstwo", "przestępstwo". Czy zdrada narodu nie jest przestępstwem? Tego nie wiem.
.
Tak btw. to miałem dzisiaj spotkanie z księdzem w kancelarii parafialnej i muszę przyznać, że wypadłem całkiem nieźle. Ksiądz powiedział, że jestem bardzo ambitny i dojrzały w wierze. Przepytał mnie trochę i właściwie nie popełniłem błędu. Moje imię na bierzmowanie to Andrzej. Dlaczego? Powiedziałem księdzu, że dlatego, że oprócz bycia Polakiem i chrześcijaninem, to czuję się również Słowianinem, a Andrzej Apostoł jest ich patronem. Dodatkowo jest też patronem podróżników, a ja przecież bardzo lubię podróże.