wtorek, 15 marca 2016

To marzec czy kwiecień?

Marzec plecień, bo przeplata... chwilkę. Nie tak to szło.
.
Nie mogę w to uwierzyć, że wczoraj było tak przyjemnie, a dziś nad ranem spadł śnieg i jest strasznie zimno.
Dziś dowiedziałem się, że zagram w szkolnym przedstawieniu, ale później zmieniono zdanie i nie zagram w ogóle. Szkoda, bo moja rola księżyca byłaby czadowa.

Zrobiłem selfie w sali od angielskiego.

A tutaj mam karteczki, które dostałem wczoraj i dzisiaj na rekolekcjach. Dzisiaj było naprawdę ciekawie. Usłyszeliśmy między innymi to, że grzech niszczy człowieka i obraża Boga, a diabeł mieszka tam gdzie dobro wygrywa ze złem i staje się złe.
.
Ostatnio wkurza mnie lewicowe społeczeństwo Poznania. W ostatnią niedzielę wydarzyła się kolejna edycja turnieju First to Fight. Jednak przez cały czas jego organizacja była zagrożona, ponieważ sabotowały ją władze miasta oraz dziennikarze "Gazety Wyborczej". Dowiedziałem się tego z Facebookowej strony "Marsz Niepodległości". Zawsze wiedziałem, że GW i partie, którym sprzyja tak piorą mózgi ludziom, że aż szkoda gadać. Dla nich każdy kto jest patriotą, lub nacjonalistą musi od razu być nazistą, rasistą i ksenofobem. Ja się za takiego nie uważam. W Polsce może mieszkać Ukrainiec, Białorusin, czarnoskóry i nawet Azjata. Oni się u nad doskonale integrują, mają też pracę.
Zastanawia mnie jednak trochę smutna rzecz.
Jesteśmy najbardziej pracowitym narodem w Europie. Pracujemy godzinowo najwięcej, najpóźniej otrzymujemy emerytury, ale i tak zarabiamy najmniej. Nie dziwię się, że nazywają nas Bangladeszem Europy. Zachód traktuje nas jak dojną krowę. Przez zagraniczne przedsiębiorstwa tracimy PKB, a to wszystko przez Urząd Skarbowy i Zakład Ubezpieczeń Społecznych, które po prostu "utrudniają" założenie firmy nakładając na nas ogromne podatki. I co mamy zrobić z takim fantem? Niektórym to nie przeszkadza, bo są bogaci. Czy naprawdę taka polityka państwa jest dobra?
Mało moich rówieśników interesuje się polityką, ale jak dowiadują się, że jestem za partią KORWiN i za Kukiz'15, to uważają mnie za idiotę.
Żyjemy w takich czasach, gdzie polskie nastolatki 1 marca świętują urodziny Justina Biebera, który ich nawet nie zna, zamiast pomyśleć choćby przez minutę o żołnierzach wyklętych, którzy zasłużyli na szacunek. Oczywiście nie wrzucam wszystkich do jednego wora, ale często tak się właśnie dzieje.
Często bierze mnie nerwica, ponieważ widzę jak to w naszym życiu bywa. Tutaj na przykład zobaczycie demot, który jasno pokazuje jakie jest życie nas, przeciętnych Polaków.
Zwolniony z czegoś, czego nawet nie musi płacić – Jak zwykle, życie sobie, przepisy sobie a ludzie...
Ludzie mówią, że demotywatory.pl już nie demotywują. Czasem jednak znajdą się takie obrazki, które potrafią uderzyć.
Cieszy mnie jeden fakt. Powrót mądrych programów z PRL. Wczoraj premierę miała "Sonda". Nie oglądałem, ale przysięgam, że obejrzę następny odcinek. Wczoraj na Twitterze pewien pan odpowiedział mi na pytanie, które zadałem. Zapytałem się czy wiadomo coś o "Wielkiej Grze". Odpowiedział mi, że Stanisława Ryster jest sceptycznie nastawiona do powrotu. A szkoda, bo z chęcią bym obejrzał.
Ostatnia rzecz będzie bardzo ważna.
PiS obniża emerytury byłym urzędnikom SB! Jak ktoś taki mógł dostawać 20 tysięcy miesięcznie? Teraz będą otrzymywać 850 złotych. I dobrze. Zasłużyli.
Pewnie Komitet obrony Demokracji zacznie protestować.
Oni naprawdę potrafią mnie zaskoczyć. Życzą prezydentowi Andrzejowi Dudzie śmierci, a w 2012 sąd skazał 35 osób za sam okrzyk "Donald Matole". No i ja się pytam. Gdzie jest demokracja? Tutaj piszę swobodnie co myślę, ale za rządów Platformy to pewnie bym się bał. Co może zrobić KOD?
Krzywdę! Dlatego boję się ich każdego protestu.
.
Edit: 17:46
Jestem przerażony. Według informacji zaczerpniętych od Najwyższej Izby Kontroli nie wiadomo co stało się z ponad trzystoma osobami, które ubiegały się o status uchodźcy w naszym kraju... Odmówiono im.
W ubiegłym roku Straż Graniczna zatrzymała ponad 4,8 tys. cudzoziemców, próbujących nielegalnie przekroczyć granicę z Polską. W 2014 roku było ich 3,3 tys. – pisze “Rzeczpospolita”.
Bardzo straszne statystyki. Co możemy z tym zrobić? Bardzo źle, że w 1991 roku rozformowaliśmy Wojska Ochrony Pogranicza. One mogłyby nas chronić. Możliwe, że na granicy polsko-ukraińskiej postawimy dwie wysokie wieże obserwacyjne do końca... następnej kadencji sejmu. Świetnie.
Mam nadzieję, że Straż Graniczna spisze się dobrze w dzisiejszych, ciężkich czasach.
Powinniśmy zatrudnić nowych funkcjonariuszy SG. Nie zaszkodziłyby dodatkowe 20 tysięcy strażników i zalegalizowana broń.
.
Według wczorajszego sondażu TNS Polska, na PiS zagłosowałoby 38% obywateli. Na drugim miejscu Nowoczesna. Miałaby 13%. Coś się KOD nie spisuje.