niedziela, 3 stycznia 2016

Polityka i Matematyka

Znalazłem w domu Informator dla młodzieży na temat Unii Europejskiej. Muszę przyznać, że manipulacja leży na wysokim poziomie.
Rozwiązywałem pewien quiz na temat ochrony środowiska, ale pytania były tak durne, że aż odechciewało się czytać. Np. "UE powinna bezwzględnie osiągać swoje cele" i "UE powinna stawiać jeszcze bardziej ambitne cele".
Jak można sądzić, że brak kontroli granicznych to dobra rzecz?
To wszystko mnie tak doprowadza do szału, że nie wiem jakim cudem wlazłem na kwejka, po czym wyszukałem w Google informacje na temat czwartego wymiaru. Przeczytałem tylko informacje na temat hipersześcianów w Wikipedii. W sumie muszę przyznać, że to bardzo ciekawy artykuł. Od teraz wiem, że przekątna hipersześcianu wynosi:
d=a \sqrt{n}
a hiperkula (co ja czytam???) opisana na nim ma promień:
R=\frac{a\sqrt{n}}{2}
wpisana:
r=\frac{a}{2}
Wiem, że to trudne, ale mnie to tak bardzo zafascynowało.

Tak na przykład wygląda siatka hipersześcianu czterowymiarowego (hipersześcianem zerowymiarowym jest punkt, jednowymiarowym jest odcinek, dwuwymiarowym - kwadrat, a trójwymiarowym - sześcian).
Wyobrażam sobie jakie katastrofalne skutki dla świata miałby taki hipersześcian. Zastanawia mnie jakby wyglądał po złożeniu.
Jakoś nie chce mi się wierzyć, że tak:

Budzi to we mnie wiele przemyśleń. Nie tylko matematycznych, ale też i filozoficznych.
Poczytajcie sobie artykuł na temat hipersześcianów na Wikipedii. To jest super.
.
Edit: 19:14
Wydarzenia z Arabii Saudyjskiej i Iranu źle świadczą o początku 2016. Wczoraj zabito 47 terrorystów, na co dzisiaj Iran zareagował spaleniem ambasady Arabii Saudyjskiej w Teheranie. Co się wyrabia na tym świecie?
.
Edit: 00:23
Ciekawe rzeczy dzieją się tej nocy. Według Ministerstwa Spraw Zagranicznych Arabii Saudyjskiej wszelkie stosunki dyplomatyczne z Iranem są zerwane, a irańscy dyplomaci muszą opuścić kraj w ciągu 48 godzin. Ajajaj...