wtorek, 3 listopada 2015

Mam Imieniny

3 listopada to imieniny Sylwii i Huberta. Oczywiście nie nazywam się Sylwia :P
Z rana myślałem, że wszyscy zapomnieli o tym, że dziś jest moje święto (z wyjątkiem brata, który wiedział, ale nawet nie złożył mi życzeń -,-). Na szczęście nie zawiodłem się bo niedługo po tym jak wróciłem do domu (zrobiłem sobie kisiel żurawinowy *.*) mama wróciła z pracy i przyniosła mi torebkę, w której znajdowała się czekolada i.... coś. Nie powiem co. Rano musiałem uprasować sobie koszulkę i sweter. Gdy zobaczyłem w lustrze jak wyglądam, postanowiłem, że zrobię zdjęcie mojej stylizacji. Mnie się ona bardzo podoba. Jest w moim guście (jasne kolory).
Wyszedłem beznadziejnie :P
ALERT! TUTAJ JEST MATEMATYKA, JEŚLI SIĘ NIĄ NIE INTERESUJESZ PRZEJDŹ NIŻEJ!
Zanudzę was dzisiaj matmą, albowiem dostałem piąteczkę za rozwiązanie na tablicy jednego zadania :). Polegało ono na:
Gdzie x-y=10
a
u+w = 45
(oznaczenia są moje).
W związku z tym, że skala wynosi 1,5
u = 1,5x
w = 1,5y
Logiczne nieprawdaż?
W takim razie
  x-y = 10
(
  1,5x + 1,5y = 45 (wszystkie liczby w dolnym przykładzie dzielę przez 1,5)

  x = 10 + y
(
  x + y = 30

  x = 10 + y
(
  x = 30 - y

10 + y = 30 - y
2y = 20
y = 10

skoro
x - y = 10
to
x - 10 = 10
to x = 20
Musiałem obliczyć pola obu figur
Pole prostokąta mniejszego = 10*20 = 200
Pole prost. większego = 1,5*10 * 1,5*20 = 15*30 = 450
Fajne, proste i przyjemne zadanie. Jeszcze ocena bardzo dobra do tego. Czego chcieć więcej :)
ALERT! KONIEC MATEMATYKI. TERAZ ZNOWU MOŻNA PRZEJŚĆ DO GŁUPOT :P
Bardzo interesujący temat trafił mi się na historii (Powstanie Styczniowe). Dość uważnie go przeczytałem.
Ale na lekcji zostało pominiętych parę ciekawych wydarzeń. Między innymi Bitwa w Sosnowcu, którą Polacy zwyciężyli. Na dodatek spłonęła Ordynacja Zamojska w Zwierzyńcu. To też zostało pominięte. A ciekawe.
Rozumiem, że na lekcji nie można wszystkiego przerobić. Ale to na prawdę ciekawa rzecz.
Na prawdę nie mam już tematów do pisania. Brak weny twórczej wdał się we znaki. No cóż.
Do zobaczyska.
.
.
.
Edit: 17:18
Najnowsza aktualizacja Twittera z serduszkami. Są nawet w trendach (#serduszka)
Nie wszystkim się ona podoba. Ale ja ją uwielbiam.
Serduszka są takie urocze.
.
Edit: 17:26
Tata wrócił z pracy i kupił mi żel pod prysznic od Axe i dezodorant. Jeeeej