wtorek, 20 października 2015

To ja, filozof życia

Dzisiaj ze szkoły wyszedłem bardzo zadowolony. W końcu udało mi się dostać piątkę z historii. Tak sobie szedłem do domu, że wymyślałem sobie tekst piosenki. Bardzo żałuję, że go nie pamiętam bo mniej więcej brzmiał on tak: "To ja, filozof życia, myślę o życiu całe dnie. Potrafię je docenić. Życie kocha mnie". 
Teraz zabieram się za pisanie książki :)
Edit: 16:46
Cholernie przykro mi się robi jak oglądam Matura to Bzdura. Mieszkam w kraju pełnym nie mądrości. Kto im daje prawa wyborcze?
Doskonale sprawuje się tu powiedzenie: Głupimi ludźmi lepiej rządzić...
Edit: 21:22
Moja relacja z debaty.
1. Emerytura i Emeryci

  1. Barbara Nowacka - Twierdzi, że emerytura wzrośnie o 200 złotych. Nie wiem jak to zrobi, ale powodzenia. 
  2. Janusz Korwin-Mikke - Twierdzi, że emerytów obrabowano (zgadzam się). Ci co podwyższyli wiek emerytalny powinni stanąć przed sądem
  3. Ryszard Petru - Nie słuchałem (celowo)
  4. Paweł Kukiz - Powinniśmy uszanować wolę obywateli. Powinno też odbyć się referendum w sprawie wieku emerytalnego. Totalnie się zgadzam.
  5. Ewa Kopacz - Powinniśmy podwyższyć płace i w tym emerytury. Nawet tutaj wepchnęła silną gospodarkę, co jest niezgodne z tematem.
  6. Janusz Piechociński - Nie słuchałem (celowo)
  7. Adrian Zandberg - Kto to?
  8. Beata Szydło - PiS słucha obywateli i zawsze będzie ich o wszystko pytać.
2. Podatki

  1. BN - Są niesprawiedliwie rozłożone. Zgadzam się.
  2. JKM - Zgadza się z Barbarą Nowacką. Dziwi się, że w tym ustroju ktoś pracuje. Powinno się zlikwidować CIT i PIT. Dodatkowo powinno się zwiększyć wydatki na wojsko i policję.
  3. RP - Nie słuchałem (celowo)
  4. PK - Praca jest w 40% opodatkowana, a rząd zabiera 70% naszej pensji. Każdy obywatel powinien sobie to uświadomić.
  5. EK - Prosty, prorodzinny podatek PIT. Po prostu ma być jedną, prostą daniną.
  6. JP - Nie słuchałem
  7. AZ - Kompletnie nie wiem kto to...
  8. BS - 15% CIT dla małych przedsiębiorstw. Może odrobinę się zgadzam.
3. Dług publiczny (bilion złotych)

  1. BN - Polska przez ostatnie 10 lat była źle zarządzana. Absolutnie się zgadzam.
  2. JKM - Trzeba przestać się zadłużać! Gdy 24 lata temu mówił o tym w sejmie został wyśmiany. To przykre. Jednak zgadzam się z tym, że: "Jakim prawem, naszym nienarodzonym dzieciom i wnukom każemy spłacać takie wysokie długi?".
  3. RP - Żeby dług nie rósł powinniśmy zmniejszyć populizm (który zawsze będzie).
  4. PK - ZAKAZ zadłużania państwa. Powiedział pani EK, że  jej córka wyprowadzi się do Kanady, a jego córki będą ten dług spłacać. Słusznie to powiedział!
  5. EK - "Moja córka nie wyjedzie do Kanady". 
  6. JP - Nie powinniśmy robić drugiej Grecji.
  7. AZ - Nie słuchałem
  8. BS - Trzeba mądrze i sprawiedliwie rządzić. Na sam początek PiS chce odzyskać 40 miliardów złotych.
4. Polityka zagraniczna i bezpieczeństwo

  1. EK - PO negocjuje. Będzie bronić granicę.
  2. BS - Musimy skupić się na pomocy humanitarnej. Pomagać należy Syryjczykom u nich! Polacy słusznie się obawiają uchodźców
  3. PK - Powiedział, że tych ludzi trudno nazwać uchodźcami. Są to imigranci zarobkowi! PO prowadzi politykę z ramienia Niemiec.
  4. AZ - Mamy ich przyjąć... Bez komentarza
  5. JP - Nie słuchałem
  6. JKM - AZ mówi bzdury. Oni jadą do Niemiec po wyższe zasiłki. W Polsce są za niskie i dlatego ludzie stąd uciekają.
  7. BN - Smutek. Pogarda. JKM to zło!
  8. RP - Nie słuchałem
5. Obronność

  1. EK - Musimy być przyzwoici i solidarni.
  2. BS - Jeśli mamy być solidarni z UE, to czemu UE nie jest solidarne z nami?
  3. PK - PO realizuje interesy UE (szczególnie Niemiec)
  4. AZ - Po tym co powiedział, nie słuchałem go.
  5. JP - Nie słuchałem
  6. JKM - USA destabilizuje Libię, Syrię itp.
  7. BN - Nie słuchałem
  8. RP - Nie słuchałem
6. Polityka wobec wschodu
To była rozmowa głownie na temat Ukrainy. Na prawdę nie chcę o niej rozmawiać -,-

7. Wizja i ustrój państwa

  1. BN - Polska powinna być świecka (zgadzam się)
  2. AZ - Nie słuchałem (bo nie mogłem)
  3. RP - Państwo musi być neutralne światopoglądowo, ale życzliwe wobec kościoła.
  4. BS - Polska jest świecka. Kościół jest oddzielony od polityki (nie sądzę)
  5. PK - Pytanie to jest marnowaniem czasu. Kukiz jest osobą wierzącą, która nie lubi religii w szkołach (ja również).
  6. JP - Nie słuchałem
  7. JKM - Kościół jest walką z lewicową głupotą (zgadzam się na 100%)
  8. EK - Jest za rozdziałem kościoła od państwa.
8. Rozmowa na temat ochrony zdrowia.
Było to naprawdę niepotrzebne. Tak samo jak:

9. Pytanie o ewentualną koalicję...
Nie widziałem sensu w opisywaniu tych pytań.