środa, 14 czerwca 2017

Grafen

Ostatni dzień na poprawę ocen. Ja miałem jedną szansę. Fizyka. Mocno zależało mi na czwórce, więc pisałem sprawdzian w innej wersji. Ten ostatni, z zeszłego tygodnia, za który dostałem dwójkę. Bałem się mocno, ponieważ przez cały rok miałem czwórki, a nawet raz piątka się zdarzyła. Podczas pisania kolega odpowiadał, ale coś słabo mu szło. Pani poprosiła o to byśmy mu zadawali pytania. To ja zadałem jedno. Podać dwa przykłady moderatorów w elektrowni atomowej. On się pomylił i zamiast grafit powiedział grafen. Pani zapytała go do czego służy grafen, to wtedy z automatu zaliczy mu jego odpowiedź, ale nie wiedział. Zapytała czy ktoś w klasie wie czym jest grafen. Ja powiedziałem, że to bardzo lekka substancja, jedna ze struktur wegla. Pani zapytała jeszcze do czego służy. Powiedziałem, że ma taką jedną właściwość, że jest w stanie pokroić prawie wszystko. W takim sensie, że bardzo cienkie nitki z grafenu są w stanie przekroić się przez np. kubek. Pani poprosiła o jeszcze jedno zastosowanie grafenu, ale nie mogłem go znaleźć. Miałem je na koncu języka. Wiedziałem, że tę technologię wytworzyli Polacy... Ale pani powiedziała, że moją odpowiedź weźmie pod uwagę do mojej punktacji że sprawdzianu. Potem się okazało, że napisałem na trzy, ale za odpowiedź dostałem 4-. I tak mi się udało. Jestem dziecko szczęścia.
A tak poza tym to uciekliśmy z chemii.