czwartek, 11 maja 2017

II Półfinał Eurowizji, czyli rzeź totalna

Zanim przejdziemy do tematu Eurowizji, ważne linki:
1
2
3
4
Ten półfinał miał naprawdę dobre, mocne piosenki. Scenerie były bardzo ciekawe, kolorowe, przepiękne. Przechodzę do oceny.
1. Serbia - bardzo lubię tę piosenkę, ale niestety Tijana fałszowała. Finału raczej nie będzie.
2. Austria - spokojna, miła dla ucha nuta. Sceneria nie była mocno ciekawa. Finału też nie przewiduję.
3. Macedonia - moja ulubiona piosenka w tym roku. Było super. Macedonię mógłbym nazwać po angielsku - Maslaydonia. Piosenka nie do zapomnienia, z chęcią usłyszałbym ją w radiu.
4. Malta - przepiękna ballada, ale finału nie jestem pewien.
5. Rumunia - to się tak cholernie wyróżnia. Jest kolorowo. Jest mnóstwo dekoracji, jest rap, jest jodłowanie. Oczywiście jest ten żywioł. Może niezbyt perfekcyjny wokal, ale wszystko nadrabiają cahryzmą. Moja druga ulubiona piosenka w tym roku.
6. Holandia - nie taka zła piosenka. Dziewczyny osobno mają dobre głosy, a gdy zlewają się w jeden, to brzmią równie wspaniale. Nie mam nic przeciwko finałowi, ale za dużo tu takich utworów.
7. Węgry - zaskoczenie. Teraz ta nuta nie wydaje się być taka zła. Cyganka przepięknie tańczyła. Szacun, że piosenka w ojczystym języku.
8. Dania - trochę krzyku, trochę ognia. Recepta na finał.
9. Irlandia - jedyna piosenka dzisiaj, która mi się nie podobała. Damski wokal, nudna scenografia, niczym się nie wyróżnia. Jestem na nie.
10. San Marino - chce mi się tańczyć. Kolejna piosenka pełna energii. Nie mogę uwierzyć, że tyle tutaj dobrych piosenek.
11. Chorwacja - mój numer trzy w tym roku. Głos doskonały, ciężko się takie coś śpiewa. Raz bardzo wysoko, raz nisko. To musi przejść dalej. Jest przesłanie, jest piękna melodia. Za całokształt mocna szóstka z plusem.
12. Norwegia - lubię to. Fajna nuta. Taka współczesna. Też się nadaje do radia.
13. Szwajcaria - w tym roku ma u mnie piąte miejsce. Do wokalu nie mam zarzutów. Melodia dźwięczna, wpadająca w ucho.
14. Białoruś - moje czwarte miejsce. Śliczne wokale, gitara, żywioł, taniec, energia. Mam ochotę posłuchać tej piosenki przy ognisku skacząc koło ogniska w stroju ludowym. TO MUSI PRZEJŚĆ DO FINAŁU!
15. Bułgaria - jeden z faworytów. Dla mnie meh.
16. Litwa - nie rozumiem, czemu ludzie nie lubią tej piosenki i często umieszczają ją na ostatnim miejscu. Mnie się podoba i bym się cieszył gdyby się zakwalifikowali.
17. Estonia - piosenka cudowna. Arcydzieło. No ale... fałszowali nieco. To nie było fajne. Naprawdę szkoda, ale finał dla nich nie jest raczej niemożliwy.
18. Izrael - piosenka jest prosta, ale jednocześnie wpada w ucho. Jestem na tak!
.
Zobaczymy kto będzie w finale. Moje Top 5 być po prostu musi! Reszta mnie słabiej obchodzi, ale ogółem mam 17 piosenek, które chciałbym usłyszeć. Skubańce się rozmieścili.