wtorek, 16 maja 2017

Abu Abdullah Muhammad ibn Musa al-Chuwarizmi

Mam szacunek u pana od informatyki za bezbłędne przeczytanie nazwiska Abu Abdullaha Muhammada ibn Musy al-Chuwarizmiego. Dosyć ciekawe imię muszę przyznać. Lekcja o algorytmach i musimy nawet o etymologii nazwy się uczyć. Nie ma co. Jest to ciekawe.
Dzisiaj na przedsiębiorczości trzecią już lekcję pisaliśmy nasz biznesplan, który będziemy czytać za tydzień (później powiem czym się zajmuje nasza firma). Skończyliśmy przedwcześnie, ażeby nie nudzić się zbytnio wymyśliłem nam grę. Kółko, krzyżyk, trójkąt i kwadrat. Początkowo graliśmy na pięć pól do zaznaczenia. Potem już na cztery. Pierwszego wbrew pozorom nikt nie wygrał (oszuści :P), a drugi wygrałem ja, bo nikt nie zauważył, że mam trzy z rzędu. W obu wersjach na ukos się nie liczyło.