czwartek, 31 marca 2016

Zdjęcia z dzieciństwa + Quiz z Mapy Polski

Wczoraj po lekcjach mama oglądała moje zdjęcia, które znalazła na komputerze. O Mój Boże! To wszystko działo się około 11 lat temu. Nie mam pojęcia jak ten czas szybko minął.

11 lat temu.

Zamieściłem na moim Facebooku kilkanaście z nich i dostałem 15 polubień.

Korytyna 2005.

Moje 6. urodziny.

Zdmuchuję świeczki.

Od dzieciństwa jestem uzależniony od picia napojów gazowanych.

A tutaj mały ja i znak metalowców.
.
Doszukałem się pozytywnych stron serwisu gazeta.pl
Quiz z mapy Polski, który zrobiłem bezbłędnie. 12/12 punktów. Ogólnie geograficzne tematy mi się podobają. Np. koło biblioteki leży tzw. "Półka rzeczy uwolnionych", na której znalazłem podręcznik geograficzny z informacjami na temat gospodarki i przemysłu światowego.
.
Dzisiaj na religii mieliśmy lekcję na temat islamu. Możliwe, że odmieniła trochę mój światopogląd (mamy świetnego katechetę), ale mimo wszystko jestem przeciwny uchodźcom. Ale nie islamowi. Mimo wszystko chcę, żeby liczba muzułmanów w Polsce pozostała taka jaka jest.
.
Tymczasem lewicowe media o starciach PEGIDY.
.
W całej Europie na demonstracjach przeciwko uchodźcom, do których wezwała antyislamska Pegida, frekwencja była mierna. Niemieckie media mówią wręcz o "porażce". W stolicy Saksonii naliczono 6 do 8 tys. uczestników. Drezdeńska policja przygotowała się na 15 tys. protestujących. Na demonstrację Pegidy nie przyszedł jej lider Lutz Bachmann, który, jak podają media, usprawiedliwiał swą nieobecność chorobą.

W Dreźnie 1900 policjantów wspieranych przez armatki wodne starało się nie dopuścić do starć między uczestnikami manifestacji Pegidy i liczącej 3500 osób kontrdemonstracji przeciwko rasizmowi. Do utarczek doszło dopiero po zakończeniu protestów. Według źródeł policyjnych były to jednak głównie werbalne potyczki.

Starcia w Pradze

Ze względów technicznych nie doszło do planowanych transmisji na żywo z Drezna do protestujących w Bratysławie i Pradze zwolenników Pegidy - odnotowują niemieckie media.

W Pradze pod zamkiem na Hradczanach zebrało się 1500 antyislamistów demonstrujących przeciwko "merkelizacji" polityki migracyjnej. Doszło do starć między uczestnikami zwolenników Pegidy i lewicowymi kontrdemonstantami. Rzucano petardami i butelkami.

Do mniejszych demonstracji doszło w Holandii, Danii, Irlandii, Estonii, Wielkiej. Brytanii i we Francji.

W Calais przy obozowisku imigrantów, którzy próbują dostać się na Wyspy, demonstrowało ok. 100 zwolenników Pegidy. Policja aresztowała kilka osób.

Na południu Francji w Montpellier przeciwko przyjmowaniu uchodźców protestowało ok. 200 osób, zaś w Kopenhadze ok. 100. W Amsterdamie, policja udaremniła zorganizowanie demonstracji ok. 200 osób przed ratuszem.
 Dodatkowo musiałem się zbulwersować. Dlaczego?

Profil Kukiz'15 na Facebooku udostępnił wyżej pokazane zdjęcie. 
.
Edit: 18:20
Jak ja uwielbiam Węgrów. Przed chwilą posłuchałem ich hymnu i muszę przyznać, że jest przepiękny.
Niemal każde miasto w Polsce ma partnerstwo z jakimś węgierskim (Łęczna ma z Hajdúhadház, Lublin z Debreczynem, czy nawet Bełchatów z Csongrád). Nasza przyjaźń trwa od wielu wieków. Te kto nie lubi Polaków nie może nazwać się Węgrem, a ten kto nie lubi Węgrów nie może nazwać się Polakiem (PO zdradziło Grupę Wyszehradzką). Nieco ponad tydzień temu obchodziliśmy (23 marca) Dzień Przyjaźni Polsko-Węgierskiej.
„Nie wiemy, co uczyni Koalicja, my musimy być gotowi, aby stanąć po stronie Polski. Los Polski jest naszym losem”.
Podczas wojny polsko-bolszewickiej Węgry były jedynym krajem w regionie, który zaoferował atakowanej przez bolszewików Polsce pomoc militarną w postaci 30 tys. kawalerzystów. Siły te nie zasiliły jednak obrony kraju ze względu na brak zgody rządów Czechosłowacji i Rumunii na przejazd oddziałów węgierskich przez terytoria tych krajów. Czesi nie chcieli nawet przepuścić transportów broni dla polskiego wojska, które Węgrzy postanowili przekazać wojsku polskiemu do walki z komunistami. Ostatecznie dzięki zgodzie Rumunii Węgry dostarczyły do Polski własnym taborem kolejowym broń i amunicję.
W początkach lipca 1920 rząd Węgier premiera Pála Telekiego podjął decyzję o udzieleniu pomocy Polsce, przekazując nieodpłatnie i dostarczając w krytycznym momencie wojny na własny koszt drogą przez Rumunię zaopatrzenie wojskowe: 48 mln naboi karabinowych do Mausera, 13 mln naboi do Mannlichera, amunicję artyleryjską, 30 tysięcy karabinów Mauser i kilka milionów części zapasowych, 440 kuchni polowych, 80 pieców polowych. 12 sierpnia 1920 do Skierniewic dotarł transport m.in. 22 mln naboi do Mausera z fabryki Manfréda Weissa w Czepel.
 Ja się pytam. Jak ich tu nie kochać. To dzięki naszym przyjaciołom Polska mogła się rozwijać przed wojną. Nawet pomimo tego, że Węgry były zwolennikiem III Rzeszy, to nie chciały nawet słyszeć na temat napaści zbrojnej na Polskę.
Znalezione obrazy dla zapytania polak wegier dwa bratanki
Znalezione obrazy dla zapytania polak wegier dwa bratanki
Znalezione obrazy dla zapytania polak wegier dwa bratanki
Znalezione obrazy dla zapytania polak wegier dwa bratanki
Siła tkwi w Europie środkowej i wschodniej.