środa, 30 marca 2016

Cogito ergo sum

Dzisiaj na języku polskim przerabialiśmy już drugi wiersz autorstwa Zbigniewa Herberta. Nazywał się "Przesłanie pana Cogito".
Jest to utwór, moim zdaniem, piękny, a dekalog współczesnego człowieka, który zrobiliśmy na jego temat powinien towarzyszyć każdemu człowiekowi, który boi się śmierci.
  1. Bądź odważny
  2. Gniewaj się na katów i oprawców
  3. Gardź katami, donosicielami i tchórzami
  4. Nie przebaczaj niepotrzebnie
  5. Nie bądź niepotrzebnie dumny
  6. Nie bądź ignorantem, miej serce.
  7. Czuwaj nad tym, czy wciąż jesteś człowiekiem.
  8. Stosuj w życiu słowa wielkich ludzi
  9.  Szanuj tradycję
  10. Bądź wierny swoim ideałom
 I tak umrzemy, ale dzięki staraniom możemy zostać zapamiętani na wieki.
.
Ach, pora odłożyć filozofię na bok. Chciałbym wam przekazać wiadomość, która mnie po prostu zbulwersowała:
Jak podało RMF24, z belgijskich kalendarzy w szkołach mają zniknąć terminy kojarzące się z chrześcijaństwem. Chodzi głównie o „Boże Narodzenie”, „Wielkanoc” czy nawet „Karnawał”. Decyzja tłumaczona jest tym, iż nazwy te mają jednoznacznie chrześcijański wydźwięk i mogą ranić uczniów innych wyznań. Oznacza to, iż zamiast dotychczas stosowanych chrześcijańskich nazw, w Belgii zamiast świąt Bożego Narodzenia będziemy mieli „ferie zimowe” zamiast Wielkanocy „ferie wiosenne” a zamiast karnawału „ferie dla rozrywki” ( !! ). Zmiany miałyby dotyczyć obszaru francuskojęzycznego i były proponowane od kilku lat, jednak teraz zdecydowano o ich natychmiastowym wprowadzeniu.
.
Link do całego tekstu: Klik
Belgia kopie swój własny grób. Może już teraz niech ogłaszają Ramadan jako święto narodowe. To po prostu wyrzekanie się swojej własnej kultury i jej upadek.
Mama również była wściekła jak to usłyszała.

A tutaj kolejna sprawa z GW w roli głównej. Otóż posłanka partii Kukiz'15 Anna Siarkowska (wspierana przez Ruch Narodowy) na swoim profilu na Facebooku powiedziała co nieco na temat obrażania jej na łamach tejże gazety.
"Doszły mnie słuchy, że Wybiórcza mnie obsmarowała, bo nie odpowiedziałam na ich ankietę ws. programu 500+. Biją na alarm, że to arogancja względem wyborców. Otóż nie, drodzy Redaktorzy GW. To efekt tego, że do medium, w którym pracujecie, nie mam za grosz szacunku czy zaufania.
(...)
A redaktorom GW życzę, by w obsmarowywaniu polityków zachowali jednak minimum rzetelności dziennikarskiej. O swojej "asystentce", z którą podobno rozmawialiście, nigdy nie słyszałam, nigdy takowej nie miałam."
 Ja pozwolę sobie na komentarz, ponieważ strasznie przeszkadza mi fakt, że Narodowców postrzega się jako złych ludzi. Po prostu naszym najważniejszym dobrem jest nasza ojczyzna! Nie jestem ksenofobem, ale islamofobem owszem.
.
Tak btw. to dzisiaj jest 30 marca.

Warto dodać, że Mongolia również, ale to niezbyt wielki błąd.