poniedziałek, 28 grudnia 2015

Wygrałem w Eurobiznes

Janek niecierpliwił się faktem, że mój prezent świąteczny (tytułowa gra planszowa) jeszcze nie dotarł. Poczta Polska jest głupia. Wysłana 18 grudnia z Katowic paczka dotarła po... 10 dniach. Tymczasem mój telefon... w 3. Dzisiaj zagraliśmy w nią po raz pierwszy. Byłem na skraju bankructwa, ale ostatecznie wygrałem.
video
Graliśmy 2 godziny.
.
Z ciekawości wszedłem na profil pana Janusza Korwin-Mikkego. Nie uwierzycie co tam znalazłem. Polska powinna się za to wstydzić.
Estonia to raj dla przedsiębiorców. Zarejestrowanie firmy w Estonii zajmuje zaledwie 18 minut – wszystko odbywa się elektronicznie. 
Estonia stworzyła wręcz idealne warunki dla nowopowstających firm. Nowy rząd Taavi Roivasa zapowiedział niedawno podwyższenie kwoty wolnej od podatku aż o 33 proc. – ze 154 euro do 205 euro miesięcznie (2460 euro rocznie). Będzie to już druga podwyżka w tym roku. W Polsce kwota ta wynosi 3091 zł czyli ok. 760 euro rocznie. . W Polsce kwota wolna od podatku jest jedną z najniższych. Wyprzedza nas między innymi Mozambik (!!!)
Na stronie forsal.pl o Estonii mówią tak:
Dzieci uczą się tu programowania już w szkole podstawowej, prawo dostępu do internetu jest wpisane do konstytucji, a wszystkie urzędowe sprawy można załatwić nie wychodząc z domu. Nawet głosowanie w wyborach odbywa się tu online. Witamy w E-stonii – prawdziwym elektronicznym państwie bez granic.
I wierzcie mi. Estonia ma mniej mieszkańców niż Warszawa. Niecałe półtora miliona mieszkańców. Wifi znajdziemy tam prawie wszędzie. W lesie, na plaży, na pustkowiu... Wstyd Polsko. Wstyd.