poniedziałek, 30 listopada 2015

Koniec listopada

To już prawdziwy koniec tego depresyjnego miesiąca. Pogoda pokazała swój "listopadowy" charakter. Od samego rana było wietrznie i deszczowo.


Nie chcę się zbytnio rozpisywać, więc:
Na historii lekcja była niezbyt ciekawa. Cały czas było pochmurno.
Na Biologii był sprawdzian.
Na angielskim rozpadało się, że ja pierdzielę. Przez chwilę miałem wrażenie, że zamiast kropel deszczu z nieba spadały sople lodu! Nawet w sali na chwilę zgasło światło. Niesamowite.

Na geografii patrzyłem się cały czas w mapy. Naprawdę mam dziwne zainteresowania.
Na niemieckim dostałem 3.
Na matematyce była lekcja o kuli i o sferze.
Ale teraz najważniejsze: język polski. Kolejna lekcja z lekturą "Kamieni na Szaniec". Dała mi ona dużo do myślenia. Np. ciekawiło mnie, co by zrobił Zośka gdyby żył o 11 miesięcy dłużej.
.
Lipiec i Sierpień 1944 roku to były naprawdę interesujące miesiące. W lipcu Polska tak jakby odzyskała wolność. Armia Czerwona wyzwoliła okolice Lublina i utworzyła tam komunistyczny rząd. Zaledwie kilka dni przed Powstaniem Warszawskim, które wybuchło 1 sierpnia.
Dzisiaj prawie nikt nie pamięta, że dla mieszkańców Lublina i okolic było to szczęście w nieszczęściu. Polska odzyskana wolność, a właściwie pseudowolność, ponieważ polscy patrioci byli mordowani. Tak zostaliśmy potraktowani za walki z nazistami, SS i innymi. Tak nas potraktował rząd. Mimo wszystko PRL miał w sobie to coś. Tak samo jak dwudziestolecie międzywojenne. Gdyby PRL nie był komunistyczny, to byłby raj. Dobrze rozwinięta kultura (Polska Szkoła Plakatu, Teatry), nauka (trzeba było mieć talent, by dostać się na studia). Podobały mi się szczególnie lata 70. i 80. Muzyka tamtych czasów była naprawdę interesująca (Anna Jantar, Manaam). A sport? Perfekcyjny! Mieliśmy po kilkadziesiąt medali olimpijskich. Mieliśmy z czego być dumni. Linie kolejowe były doskonale rozwinięte, polskie firmy nie były sprzedawane Niemcom.
.
Ach. Gdyby współczesna Polska mogłaby być jak w PRLu. Oczywiście nie politycznie i nie przemysłowo. Po prostu, żeby kultura, sport, edukacja pozostały takie jakie są.
.
Jeśli jesteś z YouTube i chcesz dowiedzieć się więcej na temat koncepcji Stanów Zjednoczonych Europy (USE) to tutaj dokładnie to opiszę.
Stolicą tego państwa byłby Wyszehrad, malutkie miasteczko na północy Węgier.
Granice tego państwa byłyby całkowicie chronione.
Języki urzędowe byłyby cztery: polski, słowacki, węgierski i czeski.
To z tymi państwami powinniśmy się trzymać blisko, bo to my jesteśmy ze sobą spokrewnieni.
Podział administracyjny wyglądałby tak:
a) Kraje Związkowe: (Polska, Czechy, Słowacja, Węgry) każde z innym prawem, językiem i walutą. Jednak granice KW można swobodnie przekraczać. Można też bez żadnych zbędnych formalności przeprowadzić się z jednego kraju KW do drugiego.
b) Stany: (np. Małopolska, Morawy) Każdy KW dzieliłby się na Stany. Każdy stan to główna kraina historyczna. W Polsce byłyby to: Śląsk, Pomorze, Kujawy, Warmia, Mazury, Polesie, Ruś Czerwona, Wielkopolska, Małopolska (cała, z Krakowem, Lublinem, Sosnowcem. Radomiem, Kielcami itd.) i inne.
c) Powiaty: Powiaty byłyby współczesne. Ich zadania by nie uległy zmianie. Nie istniałyby jednak powiaty grodzkie (tzw. miasta na prawach powiatu)
d) Gminy: Tak samo jak powiaty.
Sejm znajdowałby się w Wyszehradzie. Każdy kraj związkowy wybierałby po 100 posłów (lub więcej) do Wyszehradu (Wyszehrad jako jedyny byłby miastem na prawach Stanu). USE liczyłyby 63 milionów mieszkańców i byłyby jednym z największych, najludniejszych i najpotężniejszych państw w Europie.
Gospodarka opierałaby się min. na polskim węglu.
Współpracę międzynarodową rozpoczęlibyśmy z Rumunią, Mołdawią, Chinami, Japonią i Białorusią.
Flagą tego Kraju byłby wzór:
Lewy górny róg: Flaga Węgier z godłem pośrodku.
Prawy górny róg: Flaga Polski z godłem pośrodku.
Lewy dolny róg: Flaga Czech z godłem pośrodku.
Prawy dolny róg: Flaga Słowacji. Sama, bez godła pośrodku.
Powstaniu USE sprzyjają nasze przyjazne stosunki z tymi państwami oraz bliskość kulturowa i wspólna przeszłość.
Dzisiaj niesamowicie się rozpisałem.
.
Edit: 22:43
Już koniec 5. edycji Top Model Polska. Wygrał Radek. 2 miejsce zajęła Karolina Pisarek, a trzecie Jakob. Najbardziej kibicowałem właśnie Jakobowi, ale mówi się trudno :(.
Na samym początku finału miała miejsce mała rewia. Po wybiegu chodzili wszyscy wyeliminowani uczestnicy i nasza finałowa trójka. Dziewczyny miały bardzo dziwne kapelusze :P
Nawet nie wiecie jak mnie zdenerwowała przegrana Jakoba. On się naprawdę nadawał. Radek to taki mały, chudzielec. Moim zdaniem Karolina powinna być druga (czyli tak jak jest) i żeby Radek z Jakobem zamienili się miejscami. To tylko moje zdanie.
Pogadajmy teraz o reklamie H&M z Katy Perry. Jaka ona jest cudowna *.*
Katy Perry
Co z tego, że nie stać mnie na ubrania w H&M. Reklama jest cudna. Uwielbiam Katy.
Dodałem Tweet: Mam ochotę wyskoczyć przez okno... Dostałem dużo RT :P